Wij bouwen aan een kleuterschool en lagere school waar elk kind uniek is en zorgbrede kansen krijgt om, met de ontwikkelingsdoelen, de eindtermen en de leerplandoelen van OVSG als leidraad, zijn totale persoonlijkheid te ontwikkelen. De kwaliteit van onze school uit zich op de eerste plaats in het dagelijks pedagogisch klimaat, het samenlevingsmodel dat onze school uitbouwt, de leef- en werkcultuur die er heerst. Door het creëren van een veilig en warm pedagogisch klimaat willen we ervoor zorgen dat kinderen in een sfeer van welbevinden en betrokkenheid kunnen ontwikkelen.
Onze missie is dan ook eigentijds onderwijs te bieden met extra aandacht voor ieder kind.
Specifiek voor 't Steltje schreven we een breedgedragen visie:
’t Steltje is een eigentijdse school die hoog oploopt met betrokkenheid en welbevinden en inzet op een warme, respectvolle verbinding met de leerlingen in de eerste plaats.
Zo bepaalden de kinderen mee het logo van onze school: een flamingo, een steltloper.
’t Steltje biedt een veilig nest met toffe, ‘zorgende’ leerkrachten en andere medewerkers.
Samen met de kinderen zorgen zij ervoor dat iedereen graag naar school komt.
Een belangrijke pijler is het welbevinden van elk kind.
In ’t Steltje wordt op een beleefde, zorgzame manier met mekaar omgegaan. De leerkracht zorgt voor een krachtige leeromgeving waarin verbondenheid en wederzijds respect dagdagelijks worden overgedragen op de leerlingen.
We besteden veel tijd en aandacht aan ons duurzaam zorgbeleid in samenwerking met ouders en andere partijen.
Een tweede, in onze hedendaagse maatschappij, niet meer weg te denken pijler is de gedrevenheid van ’t Steltje om de talenten van elk kind verder te ontwikkelen. Door het aanbieden van kwalitatief hoogstaand, eigentijds en gedifferentieerd onderwijs op elk domein worden de meest uiteenlopende talenten aangesproken. Zo ervaren de leerlingen gevoelens van plezier, succes, kennis en kunde, wat leidt tot de uitbouw van welbehagen, zelfvertrouwen en zelfstandigheid.
Onze school in zijn totaliteit – de ‘steltloper’ – zou slechts wankel op de poten staan zonder medewerking van velen. Daarom staat ’t Steltje resoluut achter zijn participatief onderwijs, waarbij rekening gehouden wordt met alle partners: leerlingen, ouders, leerkrachten en externen.
’t Steltje zorgt ervoor dat de leerlingen kunnen uitvliegen als positieve, gelukkige, empathische, zelfzekere, talentvolle jongvolwassenen met een ruime blik op de toekomst.